Vem är Kulladals nästa medarbetare?

Jag nämnde i förra inlägget att vi börjat söka efter en ny medarbetare till Kulladal. Nu tänkte jag förtydliga vad vi egentligen söker efter. Och varför.

På Kulladal finns, om jag ska hårdra det, två typer av arbetsuppgifter:

Arbetsuppgift, typ 1:
Sådant som utvecklar företaget.
Det kan vara alltifrån att inreda showroomet till att projektleda IT-utveckling. Att designa nya köksskåp och beslag, och testa olika material. Listan kan göras lång.
Denna typ av arbete är nästan alltid roligt. Men vi kan inte bara jobba med sådant, för då skulle vi inte få in pengar till löner…

Vilket leder oss till:

Arbetsuppgift, typ 2:
Att sälja kök.
Njae, att ”sälja” låter fel i sammanhanget, för det är inte vad vi gör. Vi pushar ingen till avslut. Det handlar snarare om att vara en guide för kunderna genom köksprocessen.
En köksciceron!
Köksprocesserna tar inte sällan ett halvår, ibland längre, och under tiden kan det bli hundratals mail med frågor, telefonsamtal och möten.

Att jobba med båda typerna av arbetsuppgifterna är berikande: Genom den frekventa kundkontakten får vi hela tiden återkoppling på vad som kan förbättras. Den återkopplingen hjälper oss att se vad vi ska prioritera i utvecklingsarbetet. Och genom bra utvecklingsarbete blir också köksprocesserna bättre på alla plan.

Det låter kanske flummigt och abstrakt, men vad jag försöker förklara är:

Eftersom Kulladal är ett mycket litet företag så måste vi jobba med båda arbetstyperna. Det går inte att välja bort kunddelen.

Både Johanna och jag sätter en ära i att ge bästa möjliga kundservice. Det är inte alltid vi lyckas, men ambitionsnivån ligger högt. Vi har för avsikt att snabbt svara på alla mail som kommer in, och försöker på alla sätt att walk the extra mile.

Därför söker vi dig som…

… har ett naturligt sätt mot kunder, och kan vägleda dessa både i text och i fysiska och digitala möten. Du brinner för att skapa bästa möjliga upplevelse för kunderna.

… gillar att jobba i ett litet nystartsföretag, med allt vad det innebär. Vi har inte alla processer och rutiner på plats än, sådant är storföretagen mycket bättre på. Men å andra sidan är vi lättrörliga och flexibla. Det mest är möjligt!
Vi jobbar när och var vi vill, för det mesta. Vi styr själva över våra arbetstider och bestämmer var vi vill jobba ifrån. Jobbet går bra att kombinera med småbarnslivet.
Å andra sidan kan det behövas kvälls- och helgarbete ibland (eftersom våra kunder i regel är privatpersoner som kanske inte kan mötas under dagtid).

… gillar vår produkt! Den som söker jobb hos oss är förmodligen intresserad av design och hantverk, och kanske vet en del om byggnadsvård, snickeri och kanske inredningsdesign och arkitektur.

… gillar att skriva, både på svenska och engelska. Oundvikligen innebär en stor del av jobbet att kommunicera med såväl kunder som leverantörer och samarbetspartners. Det mesta av denna kommunikation sker genom text.

Det kanske  fortfarande låter lite luddigt? Ja,  vi har inte en färdig rollbeskrivning som vi vill uppfylla med en person som perfekt passar mallen. Vi tänker tvärt om: Istället för att hitta en person som ska anpassa sig till vårt företag, vill vi hitta en bra person som vårt företag sedan kan anpassa sig efter, och växa tillsammans med.

Om det låter intressant, maila mig, och berätta varför! (Senast söndag den 13/12)

Prenumerera på bloggen


[recaptcha]

[utm_campaign_i][/utm_campaign_i]
[utm_source_i][/utm_source_i]
[utm_medium_i][/utm_medium_i]
[utm_term_i][/utm_term_i]
[utm_content_i][/utm_content_i]
[gclid_i][/gclid_i]

You may also like

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *